SECCIÓ

Secció de Tamborí del Club Esportiu INEF Barcelona

La secció de Tamborí del Club Esportiu INEF Barcelona és una entitat que forma part de la Federació Catalana de Tamborí. La primera participació d’un combinat català en una Copa d’Europa de clubs de tamborí fou l’any 2005 a Bèrgam (Itàlia) on esportistes de l'INEFC Barcelona van participar com en Jordi Moncusí, l'Estela Martín o l'Aina Hernando. Arran d’aquesta fita es creà el primer moviment esportiu, organitzat l’any 2007, al voltant del col·lectiu tamcat.org, format per Jordi Moncusí, Sergi Andújar, Joana Carbó, Ferran Badia, Albert Bernà i Estela Martín, esportistes vinculats a INEFC Barcelona. A l’octubre del 2008 es finalitzà la redacció del Pla de creació i proposta estratègica d’una federació esportiva: Federació Catalana de Tamborí, a càrrec d’Agustí Castillo, fet que accelerà la creació de la Federació Catalana de Tamborí (FCT), l’any 2009.

Poc després de la seva constitució, a l’octubre del 2009, la federació fou oficialment reconeguda com a membre de ple dret de la FIBaT. Aquest reconeixement se celebrà paral·lelament a un torneig internacional de presentació de la selecció catalana.

L’any 2010 es creà la primera competició nacional, la Lliga Catalana de tamborí. Aquesta competició la van jugar sis entitats esportives: Club Esportiu INEF de Barcelona, Barcelona Tamborí Club, Estrella Tamborí Club, CET Maresme, Club Tamborí Vilafranca del Penedès i Farola Tamborí Club, essent la nostra secció una de les pioneres del tamborí català.

D'ençà, ha aconseguit nombrosos títols a categoria femenina (2010, 2012, 2013, 2014 i 2015) i masculina (2012, 2013, 2014). L'alt nivell mostrat els ha portat a participar a la Copa d'Europa de Tamborí indoor diverses temporades. Al 2014 va organitzar la 21a. Edició - Copa d'Europa de Tamborí Indoor a l'INEFC Barcelona amb gran èxit participatiu.

Diversos esportistes de la secció de tamborí han han representat a Catalunya als tornejos internacionals formant part de la Selecció Catalana.

Consulta el palmarés dels equips de la secció de tamborí.

SEGUEIX L'ACTUALITAT DE LA SECCIÓ

Més informació de la secció de tamborí a la web del Club Esportiu INEF Barcelona